TAASTAV SPORDIMASSAAŽ

Spordimassaaž on osa sporditreeningu süsteemist ja seda rakendatakse sportlase füüsilise täiustamise eesmärgil. Spordimassaaži võtete kompleks tõstab sportlikku töövõimet, valmistavad sportlase ette kestvaks aktiivseks lihastööks ja kiirendab taastusprotsesse. See peab tagama kvaliteetsete treeningute läbiviimise, vältima vigastuste tekkimist ja looma eeldusi heaks võistlustulemuseks. Spordimassaaž toetub kolmele printsiibile ajastus - tehnikad - eesmärk ehk "millal, mida ja miks”.


Taastava spordimassaaži eesmärk on kiirendada sportlase füüsilist ja vaimset taastumist peale pingelist sportlikku aktiivsust. 

Spordimassaaži viiakse läbi kogu treeningperioodi vältel, et parandada sportlikku tulemust. Sõltuvalt sportlasest ja Tema vajadusest võib seda teha nii enne kui ka pärast treeningut.


Massaaži kasulikkus treeningu tingimustes on kehalisest koormusest tulenevate mikrokahjustuste ja traumade kiirem paranemine. Väheneb väsimus ja suureneb liigesliikuvus ja painduvus. Vigastustest paranemise aeg lüheneb. Massaaži sobib teha treeningperioodil, suuremast koormusest taastumisel ning võistluste vahel taastumiseks.


NÄIDUSTUSED

  • Valu alanemine, vigastustest paranemise aja lühenemine
  • Lihaste lõdvestus, üldine lõdvestus
  • Suurenenud energia, väsimuse leevendamine
  • Parem liigesliikuvus ja painduvus
  • Sobiva emotsionaalse tasakaalu saavutamine
  • Armkoe formeerumine
  • Sidekoe normaliseerumine
  • Paranenud vedelike liikuvus
  • Lihaste ja sidekoe funktsionaalne eraldumine
  • Paranenud rüht ja kehahoiak

VASTUNÄIDUSTUSED

  • Värske armkude
  • Avatud haavad
  • Lihaste rebendid
  • Kõõluste rebendid
  • Põrutused
  • Lihase kaltsifiseerumise risk
  • Luumurrud, põletused, külmakahjustused
  • Luuümbrise põletik
  • Reumatoidartriit
  • Naha ja pehmete kudede põletikud
  • Tromboos
  • Veenilaiendid
  • Hemofiilia
  • Vähkkasvajad
  • Raske üldine kurnatus